ODRŽAN CIKLUS RADIONICA PLANIRANJE AKTIVNOSTI UDRUGA

U sklopu projekta Razvoj Društvenog centra i organizacija civilnoga društva u Dardi održane su četiri edukacija u sklopu ciklusa Planiranje aktivnosti udruga. Edukacija su održane u razdoblju od 24. kolovoza do 23. rujna 2022. u prostorijama Udruge Đola u Društvenome centru Darda, a vodila ih je Senka Poslon, mag. soc. rada.

Prvu edukaciju voditeljica je započela razgovorom sa sudionicima o načinima planiranja. Nakon početnoga razgovora, voditeljica je uputila sudionike u plan cjelokupne edukacije te započela s uvodom u proces planiranja, a zatim je nastavila s projektnim planiranjem koje je važno za organizacije civilnoga društva s obzirom na to da se njihov rad financira projektima koje provode. Sa sudionicima je razgovarala o osnovnim principima kvalitetnog projekta koji proizlaze iz faze planiranja te su sudionici prema tim principima zaključivali koliko su uspješni njihovi procesi projektnoga planiranja. S obzirom na to da većina sudionika ima iskustva u pisanju projekata, voditeljica je o metodologiji izrade razvojnih projekata sa sudionicima razgovarala na temelju njihovoga iskustva pri čemu su se javljala dodatna pitanja koja su zahtijevala pojašnjenja. Nakon razgovora o analizama, voditeljica je prikazala problemsko stablo koje je od iznimne pomoći u fazi projektnoga planiranja te ga je predstavila kroz primjer dobre prakse. Bez obzira na iskustvo pisanja i provođenja projekata sudionika, voditeljica je naglasila da je i za općenito rad organizacije iznimno važno napraviti SWOT i PE(E)ST analize. Voditeljica je radionice predstavila još dva primjera dobre prakse, a za kraj radionice zadala je zadatak sudionicima. Zadatak je bio u paru ili samostalno osmisliti ideju koja se želi realizirati te razraditi proces planiranja – ideja je mogla biti projektna, a mogla je biti i primjer iz privatnoga života, a na njoj su radili do kraja radionice.

Na drugoj radionici sudionici su iznijeli svoje projektne ideje do kojih su došli olujom mozgova. Sudionici su vođeni pitanjima voditeljice razgovarali i definirali samu ideju (promocija aktivnosti) te odredili tko su dionici (prijateljski i neprijateljski), mjesta na kojima se promocija aktivnosti može održati, kapaciteti, odnosno što sve trebamo istražiti, održivost, odnosno načini na koje ćemo održivost osigurati te strategije koje je potrebno koristiti tijekom razrade ideje. Svaku kategoriju sudionici su komentirali s voditeljicom i međusobno se nadopunjavali.

Na trećoj radionici sudionici su razgovarali o prethodno stečenim znanjima te su koristeći materijale s prethodne radionice, detaljno razradili aktivnosti odnosno napravili operativni plan. Napravljeni su operativni planovi triju aktivnosti čitanja kojima će se promovirati čitanje – flash mob na nogometnoj utakmici, čitanje osobama treće životne dobi u domovima za starije i nemoćne osobe te čitalački klub koji je kao projektna ideja sadržavao niz aktivnosti. Navedene aktivnosti koje su sudionici osmislili na posljednjoj će se radionici uvrstiti u financijski plan te dovršiti. Cilj je operativnog i financijskoga plana osmisliti aktivnosti koje će se u budućnosti provesti.

Na četvrtoj i posljednjoj radionici sudionici su na temelju operativno isplaniranih aktivnosti s prethodne radionice napravili financijske planove. Najprije su sudionici započeli s primjerom čitanja književnoga djela na nogometnoj utakmici. Sudionici su na primjerima radili grupno te su aktivnost nazvali Moja igra. U Excel tablicu unijeli su planirane troškove osoblja, mobilnosti, potrebnih alata i materijala te ostale troškove, poput knjigovodstvenih usluga, za izvođenje aktivnosti. Tijekom unošenja traženih podataka, sudionici su razgovarali i postavljali pitanja čime su došli do nekih konkretnih informacija u vezi s financijskim planiranjem, primjerice koja je razlika između troškova nastalih prema stvarnoj potrošnji privatnoga vozila i troškova nadoknade za prijevoz. Na drugom primjeru aktivnosti, nazvanom Old school, koji je razrađen kao čitanje osobama treće životne dobi u domovima za starije i nemoćne osobe, sudionici su zaključili da se aktivnosti mogu razraditi i provesti s minimalnim troškovima. U primjeru Old school najveći su trošak bili honorari za vanjske stručnjake za edukaciju volontera koji će izvoditi aktivnost. Tijekom uvrštavanja stavki u financijski plan, sudionici su dobivali mnoštvo ideja na koje načine najučinkovitije i bez velikih troškova izvesti aktivnosti.

Ciklus radionica Planiranje aktivnosti udruga sudionicima je pružio stjecanje novih znanja i poboljšanje postojećih koja doprinose kvalitetnijem planiranju aktivnosti te pisanju operativnoga i financijskoga plana.

 Projekt Razvoj Društvenog centra i organizacija civilnoga društva u Dardi sufinancirala je Europska unija iz Europskog socijalnog fonda i Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.

NOVOSTI IZ PROJEKATA

O NAMA

Udruga za ruralni turizam Đola osnovana je 2012. godine, a do danas, malo po malo, stvorili smo lijepe rezultate i uspješne projekte, a brojni su projekti još pred nama. Gazimo u budućnost sitnim, ali hrabrim koracima, stvaramo zajednicu proaktivnih mladih ljudi koji žele da se njihov glas čuje, koji žele dati doprinos stvaranju vitalne i kohezivne zajednice svjesne razvojne snage svog identiteta.
Ako želiš biti dio naše priče i pomoći nam u stvaranju održivih, a ujedno kreativnih i veselih projekata - pridruži nam se!

UDRUGA
BROJI
11
ČLANOVA
24
VOLONTERA
6
ZAPOSLENIH OSOBA
NOVOSTIO NAMATARDA FESTIVALADVENTAKTIVNOSTI
IZBORNIK

ODRŽAN CIKLUS RADIONICA PLANIRANJE AKTIVNOSTI UDRUGA

U sklopu projekta Razvoj Društvenog centra i organizacija civilnoga društva u Dardi održane su četiri edukacija u sklopu ciklusa Planiranje aktivnosti udruga. Edukacija su održane u razdoblju od 24. kolovoza do 23. rujna 2022. u prostorijama Udruge Đola u Društvenome centru Darda, a vodila ih je Senka Poslon, mag. soc. rada.

Prvu edukaciju voditeljica je započela razgovorom sa sudionicima o načinima planiranja. Nakon početnoga razgovora, voditeljica je uputila sudionike u plan cjelokupne edukacije te započela s uvodom u proces planiranja, a zatim je nastavila s projektnim planiranjem koje je važno za organizacije civilnoga društva s obzirom na to da se njihov rad financira projektima koje provode. Sa sudionicima je razgovarala o osnovnim principima kvalitetnog projekta koji proizlaze iz faze planiranja te su sudionici prema tim principima zaključivali koliko su uspješni njihovi procesi projektnoga planiranja. S obzirom na to da većina sudionika ima iskustva u pisanju projekata, voditeljica je o metodologiji izrade razvojnih projekata sa sudionicima razgovarala na temelju njihovoga iskustva pri čemu su se javljala dodatna pitanja koja su zahtijevala pojašnjenja. Nakon razgovora o analizama, voditeljica je prikazala problemsko stablo koje je od iznimne pomoći u fazi projektnoga planiranja te ga je predstavila kroz primjer dobre prakse. Bez obzira na iskustvo pisanja i provođenja projekata sudionika, voditeljica je naglasila da je i za općenito rad organizacije iznimno važno napraviti SWOT i PE(E)ST analize. Voditeljica je radionice predstavila još dva primjera dobre prakse, a za kraj radionice zadala je zadatak sudionicima. Zadatak je bio u paru ili samostalno osmisliti ideju koja se želi realizirati te razraditi proces planiranja – ideja je mogla biti projektna, a mogla je biti i primjer iz privatnoga života, a na njoj su radili do kraja radionice.

Na drugoj radionici sudionici su iznijeli svoje projektne ideje do kojih su došli olujom mozgova. Sudionici su vođeni pitanjima voditeljice razgovarali i definirali samu ideju (promocija aktivnosti) te odredili tko su dionici (prijateljski i neprijateljski), mjesta na kojima se promocija aktivnosti može održati, kapaciteti, odnosno što sve trebamo istražiti, održivost, odnosno načini na koje ćemo održivost osigurati te strategije koje je potrebno koristiti tijekom razrade ideje. Svaku kategoriju sudionici su komentirali s voditeljicom i međusobno se nadopunjavali.

Na trećoj radionici sudionici su razgovarali o prethodno stečenim znanjima te su koristeći materijale s prethodne radionice, detaljno razradili aktivnosti odnosno napravili operativni plan. Napravljeni su operativni planovi triju aktivnosti čitanja kojima će se promovirati čitanje – flash mob na nogometnoj utakmici, čitanje osobama treće životne dobi u domovima za starije i nemoćne osobe te čitalački klub koji je kao projektna ideja sadržavao niz aktivnosti. Navedene aktivnosti koje su sudionici osmislili na posljednjoj će se radionici uvrstiti u financijski plan te dovršiti. Cilj je operativnog i financijskoga plana osmisliti aktivnosti koje će se u budućnosti provesti.

Na četvrtoj i posljednjoj radionici sudionici su na temelju operativno isplaniranih aktivnosti s prethodne radionice napravili financijske planove. Najprije su sudionici započeli s primjerom čitanja književnoga djela na nogometnoj utakmici. Sudionici su na primjerima radili grupno te su aktivnost nazvali Moja igra. U Excel tablicu unijeli su planirane troškove osoblja, mobilnosti, potrebnih alata i materijala te ostale troškove, poput knjigovodstvenih usluga, za izvođenje aktivnosti. Tijekom unošenja traženih podataka, sudionici su razgovarali i postavljali pitanja čime su došli do nekih konkretnih informacija u vezi s financijskim planiranjem, primjerice koja je razlika između troškova nastalih prema stvarnoj potrošnji privatnoga vozila i troškova nadoknade za prijevoz. Na drugom primjeru aktivnosti, nazvanom Old school, koji je razrađen kao čitanje osobama treće životne dobi u domovima za starije i nemoćne osobe, sudionici su zaključili da se aktivnosti mogu razraditi i provesti s minimalnim troškovima. U primjeru Old school najveći su trošak bili honorari za vanjske stručnjake za edukaciju volontera koji će izvoditi aktivnost. Tijekom uvrštavanja stavki u financijski plan, sudionici su dobivali mnoštvo ideja na koje načine najučinkovitije i bez velikih troškova izvesti aktivnosti.

Ciklus radionica Planiranje aktivnosti udruga sudionicima je pružio stjecanje novih znanja i poboljšanje postojećih koja doprinose kvalitetnijem planiranju aktivnosti te pisanju operativnoga i financijskoga plana.

 Projekt Razvoj Društvenog centra i organizacija civilnoga društva u Dardi sufinancirala je Europska unija iz Europskog socijalnog fonda i Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.

This is some text inside of a div block.

NOVOSTI IZ PROJEKATA

O NAMA

Udruga za ruralni turizam Đola osnovana je 2012. godine, a do danas, malo po malo, stvorili smo lijepe rezultate i uspješne projekte, a brojni su projekti još pred nama. Gazimo u budućnost sitnim, ali hrabrim koracima, stvaramo zajednicu proaktivnih mladih ljudi koji žele da se njihov glas čuje, koji žele dati doprinos stvaranju vitalne i kohezivne zajednice svjesne razvojne snage svog identiteta.
Ako želiš biti dio naše priče i pomoći nam u stvaranju održivih, a ujedno kreativnih i veselih projekata - pridruži nam se!

UDRUGA
BROJI
11
ČLANOVA
24
VOLONTERA
6
ZAPOSLENIH OSOBA