ODRŽANE RADIONICE KAKO STARTATI STARTUP?

Tijekom travnja u Društvenome centru Darda održane su radionice Kako startati startup? u sklopu aktivnosti Karakteristike dobroga vođe. Radionice su vodili Ante Vekić, ekonomist i partner tvrtke Symbol, te stručna suradnica Dajana Oroz. Radionice su organizirane za djelatnike i volontere partnerskih udruga u sklopu projekta Razvoj Društvenog centra i organizacija civilnoga društva u Dardi. Održane radionice sastojale su se od teorijskoga i praktičnoga dijela, a teme o kojima su sudionici slušali i na kojima su radili su osnove menadžmenta, stilovi vodstva, planiranje, organiziranje i kontroliranje te prikazani primjeri dobre i loše prakse.

Na prvoj radionici sudionici su se međusobno upoznali te razmijenili s voditeljem svoja očekivanja od radionica. Sudionici su se predstavili crtežima koji ih najbolje opisuju te su, uz očekivanja, podijelili svoja poslovna iskustva i okvirna pitanja na koja su očekivali dobiti smjernice i odgovore tijekom radionica. Voditelj radionice započeo je izlaganje definiranjem poduzetnika te čimbenicima koji su potrebni za uspješan poslovni pothvat odnosno biznis. Voditelj je sa sudionicima razgovarao o najčešćim problemima s kojima se poduzetnici susreću te kako postati poduzetnikom. S obzirom na to da mnogi ne znaju s čime se sve poduzetnici moraju susretati i baviti, voditelj radionice iznio je tzv. univerzalne obveze poduzetnika, kao što su npr. privlačenje klijenata, izrada proizvoda ili usluge, rješavanje problema, strateško planiranje, briga o financijama i slično, odnosno one obveze koje se trebaju ispuniti bezobzira na vrstu posla kojim se poduzetnik bavi. Voditelj je sudionicima dao pitanja pomoću kojih mogu otkriti jesu li ili nisu za poduzetnika. Za kraj prve radionice sudionici su sudjelovali u igri komunikacije. Sudionici su radili u parovima na način da jedan sudionik opisuje crtež, a drugi sudionik crta prema dobivenim uputama, a nakon prvoga kruga parovi su se zamijenili. Na kraju igre voditelj je prikazao crteže svih parova te su sudionici opisivali svoje iskustvo komunikacije s partnerom odnosno što bi trebali poboljšati prilikom komuniciranja.

Na drugoj radionici sudionici su se upoznali s Dajanom Oroz koja je na radionicama predstavila svoje poduzetničko iskustvo. Dajana je najprije sudionicima ispričala o svome obrazovanju te zašto je odlučila završiti Akademiju za umjetnost i kulturu u Osijeku te kako je prve poduzetničke korake započela tijekom studiranja odrađivanjem prakse. Dajana je sa sudionicima podijelila pitanja koja su ju mučila nakon diplomiranja – treba li riskirati i krenuti u poduzetničke vode i je li to ludost ili hrabrost. Prvo što je trebala definirati bilo je u čemu je ona zapravo dobra i što može ponuditi tržištu. Istraživanje tržišta važno je ne samo zbog definiranja same ponude, već i zbog uvida u stvarnu situaciju na tržištu rada što je potrebno radi daljnjeg planiranja. Dajana je naglasila da je plan najvažniji na samom početku te da mora biti jasno i detaljno razrađen, a vrijednosti koje je ona izdvojila za uspješno pokretanje posla su samodisciplina, ambicioznost, upornost, vjera i ljubav prema poslu. Također, naglasila je da su joj od velike pomoći bila iskustva drugih poduzetnika te umrežavanje koje je važno tijekom cijeloga poslovanja. Dajana je na kraju radionica odgovarala na pitanja sudionika te ih savjetovala u vezi s njihovim poduzetničkim idejama.

Treću radionicu voditelj Ante Vekić započeo je definiranjem startupa i predstavljam različitih vrsta startupa, a to su lifestyle startup, mali biznis, skalabilni startup, startup za prodaju, društveni startup i veliki startup. Kako naučiti što je to startup voditelj radionice je sudionicima prikazao kroz vlastitu priču pokretanja posla počevši od svog srednjoškolskog obrazovanja. Nadalje, voditelj radionice sudionicima je predstavio literaturu koju je koristio tijekom svog poslovnog putovanja te kakav je to poslovni 'mindest' odnosno način razmišljanja koji bi poduzetnik trebao imati. Poslovni model odnosno sve aktivnosti koje opisuju kako se organizacija, poduzeće, tvrtka ponaša na tržištu i plan rada iste voditelj radionice prikazao je kroz Business Model Canvas nekih najuspješnijih tvrtki poput McDonaldsa i TikToka te sudionicima zadao zadatak izrade vlastitog poslovnog modela odnosno plana. Nakon izrade sudionici su predstavili svoj poslovni model te jedni drugi savjetovali i dijelili nove ideje. Nakon izrade poslovnoga modela, voditelj radionice sudionike je upoznao s nekoliko načina financiranja: HZZ, NPOO (Plan oporavka), Grad, Županija, Općina, Poslovni anđeli, VC fondovi i natječaji Lean Startup Croatia.

Sudionici radionica stekli su početno znanje za pokretanje vlastitoga posla te stekli uvid u širu sliku poduzetničkoga života pomoću iskustava voditelja i ostalih sudionika.

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda i Ured za Udruge Vlade Republike Hrvatske.

NOVOSTI IZ PROJEKATA

O NAMA

Udruga za ruralni turizam Đola osnovana je 2012. godine, a do danas, malo po malo, stvorili smo lijepe rezultate i uspješne projekte, a brojni su projekti još pred nama. Gazimo u budućnost sitnim, ali hrabrim koracima, stvaramo zajednicu proaktivnih mladih ljudi koji žele da se njihov glas čuje, koji žele dati doprinos stvaranju vitalne i kohezivne zajednice svjesne razvojne snage svog identiteta.
Ako želiš biti dio naše priče i pomoći nam u stvaranju održivih, a ujedno kreativnih i veselih projekata - pridruži nam se!

UDRUGA
BROJI
11
ČLANOVA
24
VOLONTERA
5
ZAPOSLENIH OSOBA
NOVOSTIO NAMATARDA FESTIVALADVENTAKTIVNOSTI
IZBORNIK

ODRŽANE RADIONICE KAKO STARTATI STARTUP?

Tijekom travnja u Društvenome centru Darda održane su radionice Kako startati startup? u sklopu aktivnosti Karakteristike dobroga vođe. Radionice su vodili Ante Vekić, ekonomist i partner tvrtke Symbol, te stručna suradnica Dajana Oroz. Radionice su organizirane za djelatnike i volontere partnerskih udruga u sklopu projekta Razvoj Društvenog centra i organizacija civilnoga društva u Dardi. Održane radionice sastojale su se od teorijskoga i praktičnoga dijela, a teme o kojima su sudionici slušali i na kojima su radili su osnove menadžmenta, stilovi vodstva, planiranje, organiziranje i kontroliranje te prikazani primjeri dobre i loše prakse.

Na prvoj radionici sudionici su se međusobno upoznali te razmijenili s voditeljem svoja očekivanja od radionica. Sudionici su se predstavili crtežima koji ih najbolje opisuju te su, uz očekivanja, podijelili svoja poslovna iskustva i okvirna pitanja na koja su očekivali dobiti smjernice i odgovore tijekom radionica. Voditelj radionice započeo je izlaganje definiranjem poduzetnika te čimbenicima koji su potrebni za uspješan poslovni pothvat odnosno biznis. Voditelj je sa sudionicima razgovarao o najčešćim problemima s kojima se poduzetnici susreću te kako postati poduzetnikom. S obzirom na to da mnogi ne znaju s čime se sve poduzetnici moraju susretati i baviti, voditelj radionice iznio je tzv. univerzalne obveze poduzetnika, kao što su npr. privlačenje klijenata, izrada proizvoda ili usluge, rješavanje problema, strateško planiranje, briga o financijama i slično, odnosno one obveze koje se trebaju ispuniti bezobzira na vrstu posla kojim se poduzetnik bavi. Voditelj je sudionicima dao pitanja pomoću kojih mogu otkriti jesu li ili nisu za poduzetnika. Za kraj prve radionice sudionici su sudjelovali u igri komunikacije. Sudionici su radili u parovima na način da jedan sudionik opisuje crtež, a drugi sudionik crta prema dobivenim uputama, a nakon prvoga kruga parovi su se zamijenili. Na kraju igre voditelj je prikazao crteže svih parova te su sudionici opisivali svoje iskustvo komunikacije s partnerom odnosno što bi trebali poboljšati prilikom komuniciranja.

Na drugoj radionici sudionici su se upoznali s Dajanom Oroz koja je na radionicama predstavila svoje poduzetničko iskustvo. Dajana je najprije sudionicima ispričala o svome obrazovanju te zašto je odlučila završiti Akademiju za umjetnost i kulturu u Osijeku te kako je prve poduzetničke korake započela tijekom studiranja odrađivanjem prakse. Dajana je sa sudionicima podijelila pitanja koja su ju mučila nakon diplomiranja – treba li riskirati i krenuti u poduzetničke vode i je li to ludost ili hrabrost. Prvo što je trebala definirati bilo je u čemu je ona zapravo dobra i što može ponuditi tržištu. Istraživanje tržišta važno je ne samo zbog definiranja same ponude, već i zbog uvida u stvarnu situaciju na tržištu rada što je potrebno radi daljnjeg planiranja. Dajana je naglasila da je plan najvažniji na samom početku te da mora biti jasno i detaljno razrađen, a vrijednosti koje je ona izdvojila za uspješno pokretanje posla su samodisciplina, ambicioznost, upornost, vjera i ljubav prema poslu. Također, naglasila je da su joj od velike pomoći bila iskustva drugih poduzetnika te umrežavanje koje je važno tijekom cijeloga poslovanja. Dajana je na kraju radionica odgovarala na pitanja sudionika te ih savjetovala u vezi s njihovim poduzetničkim idejama.

Treću radionicu voditelj Ante Vekić započeo je definiranjem startupa i predstavljam različitih vrsta startupa, a to su lifestyle startup, mali biznis, skalabilni startup, startup za prodaju, društveni startup i veliki startup. Kako naučiti što je to startup voditelj radionice je sudionicima prikazao kroz vlastitu priču pokretanja posla počevši od svog srednjoškolskog obrazovanja. Nadalje, voditelj radionice sudionicima je predstavio literaturu koju je koristio tijekom svog poslovnog putovanja te kakav je to poslovni 'mindest' odnosno način razmišljanja koji bi poduzetnik trebao imati. Poslovni model odnosno sve aktivnosti koje opisuju kako se organizacija, poduzeće, tvrtka ponaša na tržištu i plan rada iste voditelj radionice prikazao je kroz Business Model Canvas nekih najuspješnijih tvrtki poput McDonaldsa i TikToka te sudionicima zadao zadatak izrade vlastitog poslovnog modela odnosno plana. Nakon izrade sudionici su predstavili svoj poslovni model te jedni drugi savjetovali i dijelili nove ideje. Nakon izrade poslovnoga modela, voditelj radionice sudionike je upoznao s nekoliko načina financiranja: HZZ, NPOO (Plan oporavka), Grad, Županija, Općina, Poslovni anđeli, VC fondovi i natječaji Lean Startup Croatia.

Sudionici radionica stekli su početno znanje za pokretanje vlastitoga posla te stekli uvid u širu sliku poduzetničkoga života pomoću iskustava voditelja i ostalih sudionika.

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda i Ured za Udruge Vlade Republike Hrvatske.

This is some text inside of a div block.

NOVOSTI IZ PROJEKATA

O NAMA

Udruga za ruralni turizam Đola osnovana je 2012. godine, a do danas, malo po malo, stvorili smo lijepe rezultate i uspješne projekte, a brojni su projekti još pred nama. Gazimo u budućnost sitnim, ali hrabrim koracima, stvaramo zajednicu proaktivnih mladih ljudi koji žele da se njihov glas čuje, koji žele dati doprinos stvaranju vitalne i kohezivne zajednice svjesne razvojne snage svog identiteta.
Ako želiš biti dio naše priče i pomoći nam u stvaranju održivih, a ujedno kreativnih i veselih projekata - pridruži nam se!

UDRUGA
BROJI
11
ČLANOVA
24
VOLONTERA
5
ZAPOSLENIH OSOBA