U sklopu projekta Razvoj Društvenog centra i organizacija civilnog društva u Dardi u prostorijama Udruge za ruralni turizam Đola u Društvenome centru Darda održane su dvije edukativne radionice pod nazivom Privlačenje novih članova i volontera te zadržavanje postojećih. Radionice su održane 13. i 14.srpnja, a edukacije je vodila Lejla Šehić Relić, izvršna direktorica DKolektiva – organizacije za društveni razvoj (Volonterski centar Osijek).
Na prvoj radionici, održanoj 13. srpnja, voditeljica edukacije najprije je upoznala sudionike te predstavila sadržaj edukacije. Voditeljica je edukaciju započela s pojašnjavanjem pojma aktivnoga građanstva te s prikazom koji su to oblici društvenoga angažmana, od davanja vlastitoga vremena i energije za rješavanje potreba zajednice do političke uključenosti. Voditeljica je govorila o krizama društvenoga angažmana te o otpornosti odnosno sposobnosti sustava – zajednice da apsorbira nakon čega je razgovarala sa sudionicima o razini angažmana u zajednici, kako vlastitoga, tako i organizacije u kojoj djeluju. Pojam digitalne demokracije bio je posebno zanimljiv sudionicima jer je korištenje digitalnih komunikacijskih kanala, platformi i mreža brže, jeftinije i atraktivnije u odnosu na tradicionalni terenski rad. Sudionici su u razgovoru o tome je li digitalizacija pozitivna za građanski angažman došli do zaključka koje ona sve izazove nosi. Nakon toga voditeljica je sa sudionicima razgovarala o vrijednostima na kojima se temelji demokratski angažman te o tome da nepromišljene akcije mogu ugroziti određenu društvenu skupinu. Na kraju prve radionice sudionici su dobili zadatak nacrtati savršenog volontera kojega su zatim i usmeno predstavili – koje su njegove vrline, što on radi i sl.
Drugu radionicu, održanu 14. srpnja, voditeljica je započela upoznavanjem sudionika sa Zakonom o volonterstvu, Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o volonterstvu iz 2013. i 2021. godine te Etičkim kodeksom volontiranja iz 2008. godine kao temeljnim dokumentima koji definiraju volontiranje, navode temeljna načela, prava i obveze organizatora volontiranja i volontera i drugo. Voditeljica je naglasila razliku između dugotrajnog i kratkotrajnog volontiranja te čime se volontiranje ne smatra, primjerice aktivnosti u suprotnosti s Ustavom RH, aktivnosti za koje se potražuje novčana naknada, stručno osposobljavanje i slično. Što se tiče organiziranja volonterske akcije, organizator volontiranja može biti svaka pravna osoba registrirana sukladno Zakonu o udrugama, Zakonu o zakladama i fundacijama ili Zakonu o radu, a volontirati može svaka fizička osoba s navršenih 15 godina. Voditeljica je naglasila koja su to ograničenja kada su u pitanju osobe mlađe od 15 godina i osobe koje su počinile neka kaznena djela, a zatim je sa sudionicima razgovarala koje su dobrobiti volontiranja za društvo, ali i za same volontere. Nakon toga voditeljica je govorila o etičkome kodeksu i temeljnim načelima koja se u njemu navode, a sa sudionicima je razgovarala o motivaciji za volontiranje te što njih potiče na sudjelovanje u aktivnostima za društveno dobro. Također, govorili su i o načinima kako zadržati već postojeće članove i volontere, a sami sudionici naglasili su da im je važno imati raznolik sadržaj u organizaciji. Ono što je iznimno važno za volontere dokumenti su kojima dokazuju sudjelovanje u volonterskim akcijama i aktivnostima, a to su ugovor o volontiranju, potvrda o volontiranju ili volonterska knjižica te potvrda o kompetencijama stečenima volontiranjem. Nakon predstavljanja dokumenata, sudionici su rješavali upitnike/kvizove o pravima i obvezama volontera i organizatora volonterskih akcija kako bi utvrdili imaju li sudionici znanja o svojim pravima i obvezama, ali i pravima i obvezama organizatora volontiranja.
Nakon ispunjavanja upitnika, sudionici su zajedno s voditeljicom provjerili odgovore te dodatno pojašnjavali nejasnoće vezane uz temu. Za kraj edukacije voditeljica je sudionike uputila u to koji su koraci nužni u organiziranju volonterske akcije te su sudionici rješavali križaljku.
Tijekom edukacija voditeljica je sudionicima prikazivala primjere dobre prakse te je na kraju primijenila usmenu evaluaciju. Sudionici su izrazili zadovoljstvo sadržajem edukacije kao i prezentiranjem sadržaja te naglasili da im je edukacija pomogla za buduće sudjelovanje u volonterskim akcijama.
Projekt Razvoj Društvenog centra i organizacija civilnoga društva u Dardi sufinancirala je Europska unija iz Europskog socijalnog fonda i Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.