U sklopu projekta Č.I.Z. - čitanje i zabava (UP.02.1.1.15.0041) završen je prvi ciklus radionica iz područja psihologije koje je održala Marija Šimunek, pedagoginja u Drugoj srednjoj školi Beli Manastir i art terapeutkinja.
Radionice su održane tijekom mjeseca rujna 2022. godine, a teme radionica bile su utjecaj čitanja na razvoj mozga, utjecaj čitanja na psihološki razvoj i utjecaj čitanja na osobni razvoj,
Prve dvije radionice pod nazivom Utjecaj čitanja na razvoj mozga započele su pitanjem voditeljice radionice čitaju li sudionici i koliko često, a kako bi se međusobno svi što bolje upoznali, sudionici su predstavili jednu knjigu. Sudionici su na radionicama slušali o tome da se čitanjem aktivira lijeva strana mozga, dok se desna strana mozga aktivira obrađivanjem vizualnih simbola, slova odnosno kada čitamo neki tekst ili pjesmu koja budi osjećaje. Kako bi aktivirali i desnu i lijevu stranu mozga, voditeljica je sudionicima zadala zadatak da u paru na papiru napišu pet stvari koje ih asociraju na ljeto, zamijene papire te čitaju odgovore.

Na trećoj i četvrtoj su radionici, pod nazivom Utjecaj čitanja na psihološki razvoj, sudionici čitali ulomak iz knjige Wima Hofa na temelju kojega su imenovali i opisivali načine utjecaja čitanja na psihološki razvoj pojedinca. Uz interakciju, sudionici su učili o mnemotehnikama te ih primjenjivali. Na temelju priče Okovani slon Jorgea Bucaya iz knjige Ispričat ću ti priču sudionici su izrađivali likovni prikaz doživljaja priče u stilu metode art terapije, a tijekom zadataka tjelesnim su vježbama, skokovima i pljeskanjem, održavali poželjnu razinu energiju. Na kraju radionica sudionici su ponovili naučeno koristeći kreativnu metodu stvaranja pjesme na temelju pojmova koje su naučili.
Peta i šesta radionica Utjecaj čitanja na osobni razvoj započele su s gledanjem video materijala o osobnom razvoju koji su nakon gledanja sudionici zajedno sa stručnjakinjom komentirali, ponavljali sadržaje koristeći mnemotehnike i metodu stimulativnog ponavljanja i zadavanja ritma. Druga aktivnost bila je istraživanje literature odnosno knjiga koje mogu pomoći u unaprjeđenju određenog područja života koje su zatim predstavili ostalim sudionicima. Na radionicama je korištena i metoda pokreta i plesa. Jedna skupina sudionika imala je zadatak predstaviti sebe jednim pokretom, a druga skupina sudionika imala je zadatak imitirati pokrete i predstaviti nekoga iz prve skupine. Radionice su završile izrađivanjem afirmativne kartice o utjecaju čitanja na osobni razvoj.

Učenje o utjecaju čitanja na različite aspekte čovjekova razvoja od iznimne je važnosti za podizanje svijesti o važnosti čitanja. Sudionici su stekli uvid u ono što se događa s ljudskom fiziologijom i psihom tijekom i nakon čitanja te naučili da čitanje nije monotona aktivnost, već aktivnost koja se može povezati i s drugim osjetilima.
Projekt je sufinancirala Europska Unija iz Europskog socijalnog fonda.